Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
In het coalitie akkoord 2023 – 2027 Aan de slag voor Utrecht (Voor een duurzame, gezonde, groene en ondernemende provincie) is aangegeven dat we als provincie ons bezig houden met een aantal thema’s die door alle vakgebieden heen gaan. Circulaire samenleving is 1 van de 3 genoemde thema’s. Provincie Utrecht (h)erkent dat de transitie van een lineaire naar een circulaire economie een belangrijke bijdrage levert om o.a. de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en (h)erkent de eerder door het ministerie van I&W en het Planbureau voor de Leefomgeving gegeven positionering van de deze opgave. De provincie draagt vanuit verschillende beleidsvelden (onder andere economie, mobiliteit, landbouw en de eigen bedrijfsvoering) bij aan deze transitie. Er is veel ambitie, maar met alleen ambitie gaan we dit doel niet halen. Dus zetten we komende jaren grote stappen. In het coalitie akkoord 2023 – 2027 is aangegeven wat we gaan doen om de transitie naar een circulaire economie te versnellen en zijn extra middelen beschikbaar gesteld voor de periode 2024 – 2027. Onlangs is het Onderzoek Circulaire Economie van de Randstedelijke Rekenkamer (RRK) afgerond en zijn de aanbevelingen overgenomen door onze directie en bestuur (Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten).
Door de directie is op 24/4/2019 de concernopdracht 2019: Utrecht 2050, circulaire topregio! vastgesteld. Deze opdracht is onder wisselende (bestuurlijke en ambtelijke) opdrachtgevers en ambtelijke opdrachtnemers uitgevoerd en zijn een aantal resultaten (deels) opgeleverd. De huidige concernopdracht heeft een looptijd en budget tot eind 2024.
Voor de versnelling van de transitie naar een circulaire samenleving is het zaak dat onze provincie als organisatie zelf ook meedoet in de transitie. We willen circulariteit borgen in de programma’s van de provincie zodat de interne (lijn)organisatie circulariteit in haar opdrachten en projecten verankert. Daarmee dragen alle domeinen bij aan de transitie naar een circulaire samenleving. Het programma voor deze transitieopgave neemt de regie en ondersteunt de interne organisatie in haar circulaire ambities en maakt de voortgang transparant via monitoring van de circulaire activiteiten.
Opdracht
Je komt te werken in een dynamische maar turbulente omgeving. Het programmateam is volop in beweging en dat vraagt om een Kwartiermaker/Programmamanager die zowel oog heeft voor mens als inhoud.
Dit maakt de functie interessant
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar werkervaring als project-, proces- of programmamanager binnen een overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare affiniteit met duurzaamheidsthema’s;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met circulaire opgave;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (15 punten);
6. Minimaal 5 jaar werkervaring als project-, proces- of programmamanager binnen een provinciale overheid organisatie (40 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de circulaire opgave (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het managen van een programma, in samenwerking met een ander programma dat hieraan inhoudelijk is gekoppeld is (noem een concreet voorbeeld in het cv) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja en aanvullend wordt van opdrachtnemer verwacht dat hij/zij zich hierin flexibel opstelt en minimaal 3 dagen op kantoor is.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 of vrijdag 17 november 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 novemebr 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 novemebr 2023, 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 9 november 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 oktober 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Publicatie:
Betreffende termijnbepaling uitzetten opdracht/Doorlooptijd opdracht
Uitvragen worden in principe met een reactietermijn van 10 kalenderdagen uitgezet. Bij specialistische functies, oftewel non-generieke functies, die onder normale marktomstandigheden worden uitgezet, zal er dientengevolge gekozen worden voor een reactietermijn van 10 kalenderdagen. Bij generieke functies of een non-generieke functies die onder afwijkende marktomstandigheden worden uitgezet of waarvan de opdrachtwaarde onder de Europese aanbestedingsdrempel blijft, kan er gekozen worden voor een kortere reactietermijn.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.