Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 9 maanden geleden
2023-08-24

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Je komt te werken in het Sociaal Domein van de gemeente Zeist, waarbij je nauw gaat samenwerken met team Sociaal Domein (uitvoering) en team Samen Leven (beleidsafdeling).

Opdracht
De consulenten van het Centrum voor Jeugd en Gezin en het Sociaal Team (ongeveer 100) die voor de gemeente Zeist werken, zijn op dit moment in dienst bij drie verschillende werkgevers. Het voorgenomen besluit van de gemeente Zeist is dat al deze consulenten per 1 januari 2025 in dienst komen bij de gemeente Zeist.

De opdracht is breed en veelzijdig: als kwartiermaker geef je leiding aan de transitie van de huidige situatie dat deze consulenten voor drie verschillende werkgevers werken, naar situatie dat de consulenten in dienst zijn bij de gemeente Zeist. Je voert namens de gemeente Zeist gesprekken met de consulenten en de drie werkgevers. Je organiseert het totaal proces en houdt hierin rekening met alle verschillende perspectieven. Je maakt een concrete vertaalslag van het voorgenomen besluit naar de praktijk. Je implementeert alle werkprocessen die nodig zijn om alle consulenten in dienst te nemen bij de gemeente Zeist.

Je maakt daartoe een projectplan met prioritering; inclusief de juridische basis en organisatorische constructie. Je stelt het projectteam en de klankbordgroep samen. Je stuurt het projectteam met verschillende deelprojectleiders aan. Je weet de ‘vaart’ in het project te houden en werkt nauw samen met de teammanager Sociaal Domein. Je bereidt beslissingen voor de gemeenteraad of het college van B&W voor en legt deze tijdig aan hen voor. Zo zorg je ervoor dat beslissingen binnen de planning van de te bereiken mijlpalen op tijd worden genomen; je neemt een pro-actieve rol hierbij in. Je weet een veilige omgeving te creëren waarbij de communicatie open is en waarbij feedback constructief kan worden gegeven. Je bent helder en transparant in je communicatie en over wat er verwacht wordt; ook bij tegengestelde belangen . Je bevordert een positief werkklimaat. Je luistert goed naar wat er leeft bij de consulenten en wat zij nodig hebben om goede kwaliteit van dienstverlenging te kunnen bieden aan de inwoners van Zeist.

Andere pre’s zijn:

  • Concrete ervaring met het opbouwen aan een nieuwe organisatie in een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Pro-actief andere betrekken betreft bij de verschillende stappen in het proces;
  • Goed in prioritering en fasering van de verschillende onderdelen;
  • Goed kan overzien wat er nodig is om de nieuwe organisatie in de gemeente Zeist en de regio in te bedden;
  • Iemand die gevoel heeft bij de medewerkers, de benodigde sturing, afstemming en leiderschap;
  • Ervaring met verandermanagement.
  • ‘Organiseerkracht’ Kan voortouw nemen bij inrichten organisatie (HR kant: inrichten teams e.d. Fysieke kant: gebouw, faciliteiten);
  • Heeft gevoel bij financiën en juridische zaken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 15 september 2023 voor de duur van minimaal 1 jaar;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als kwartiermaker/ programmamanager;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het sociaal domein binnen een complexe bestuurlijke omgeving;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van een multidisciplinair trajectteam;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieveranderingen en diverse stakeholders die soms tegengestelde belangen hebben (duidelijk weergeven aan de hand van een voorbeeld in het cv) (25 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als kwartiermaker /programmamanager binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met adviseren van en werken met bestuurders van lokale overheden (15 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met functioneel leidinggeven in een programmastructuur en programmamanagement, benoem dit duidelijk in het cv middels een voorbeeld (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met besturingsmodellen, governance, financiën, juridische aspecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • grote mate van bestuurlijke en politieke sensitiviteit;
  • analytisch sterk;
  • helicopterview;
  • verbindend;
  • Initiatiefrijk;
  • communicatief zeer sterk;
  • organisatiesensitief;
  • overtuigingskracht, motiverend, creëert commitment;
  • vasthoudend & flexibel;
  • plannen & organiseren;
  • delegeren;
  • punctueel.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12 (maximum uurtarief tussen de €90,- en de €120,-). Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 29 augustus van 9.00 tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 juli 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 21 augustus 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 22 augustus 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 25 augustus 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 36 uur uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.