Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 12 maanden geleden
2023-05-25

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie).

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Dit is jouw team
Je voert je opdracht uit binnen het team Ruimtelijke Ontwikkeling van de afdeling Ruimte. In dit team zitten ca. 25 professionals. Samen met een aantal collega’s uit dat team werk je aan de implementatie van de nieuwe Omgevingswet, en dan met name aan de voorbereidende werkzaamheden rond het Omgevingsplan.

Opdracht
Dit is een opdracht waar jouw kennis en je vermogen tot analyseren en strategisch adviseren maximaal worden aangesproken! Enerzijds werk je aan concreet zichtbare resultaten (omgevingsplanregels en het toepasbaar maken van een deel van die regels), anderzijds sta je ook veelvuldig in contact met de verschillende beleidscollega’s van de afdeling Ruimte om die nieuwe regels samen met hen vorm te geven!

De Omgevingswet moet worden vertaald naar onze werkprocessen en naar de nieuwe kerninstrumenten (omgevingsvisie, -plan en programma’s ). In Soest is de omgevingsvisie eind 2021 vastgesteld en bereiden we inmiddels een aantal programma’s voor. Jouw opdracht richt zich op het verder vormgeven van en meedenken over de toekomstige regels voor het Omgevingsplan van de gemeente Soest. We zijn op dit moment al druk bezig met het inrichten van ons casco/onze regelbibliotheek en zijn voor de komende periode op zoek naar extra ondersteuning bij het omzetten van alle regels over de fysieke leefomgeving uit onze verordeningen, de bruidsschat en ander beleid. Daarnaast willen we je graag inzetten om het Handboek Omgevingsplan verder vorm te geven. Dit document zal straks zowel in- als extern gebruikt worden bij het wijzigen van het toekomstige Omgevingsplan. Ook denk je mee over de te volgen omzettingsstrategie voor het ‘omgevingsplan van rechtswege’ richting het ‘omgevingsplan conform  Omgevingswet’ in de periode 2024-2030 en ga je actief aan de slag om samen met collega’s een aantal (pilot) wijzigingsbesluiten op te stellen

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met advisering op het omgevingsplan binnen een gemeentelijke organisatie;
2. Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding op het gebied van planologie;
3. Beschikbaar voor minimaal 28 uur per week per uiterlijk 1 juli 2023;
4. Maximaal uurtarief van €95,- exclusief BTW inclusief fee Flextender en reiskosten woon- en werkverkeer.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met advisering op het omgevingsplan binnen een gemeente (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de omgevingswet (20 punten);
6. Minstens 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van de fysieke leefomgeving bij een gemeentelijke organisatie (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als planoloog/planjurist binnen een gemeente (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Teamspeler;
  • Enthousiast;
  • Communicatief vaardig;
  • Overtuigingskracht;
  • Oplossingsgericht.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

 Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  beperkt en in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 31 mei 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 30 mei 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 19 mei 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 22 mei 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 26 mei 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 tot 32 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

This job is closed. You cannot apply for closed jobs.