Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 8 maanden geleden
2023-10-03

Organisatie
De gemeenten De Bilt, Baarn, Bunnik, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (lees: Deelnemers) werken samen aan hun informatievoorziening (IV). Gezamenlijk leveren zij dienstverlening aan ca 200.000 inwoners. De organisaties zijn gezamenlijk eigenaar van de Gemeenschappelijke Regeling Regionale ICT Dienst (RID). De RID voorziet in een werkende infrastructuur en ICT-oplossingen.

Programma Informatievoorziening (IV)/ Regionale samenwerking
De samenwerking op het gebied van informatievoorziening is georganiseerd in het Programma Informatievoorziening (IV). Dit Programma heeft tot doel om de onderlinge IV-samenwerking te verbeteren, én uitvoering te geven aan de projecten op het gebied van informatievoorziening. Deze projecten richten zich op (1) kaders en strategie voor informatievoorziening, (2) applicatieharmonisatie, en (3) informatiebeveiliging. Voor het onderdeel informatiebeveiliging wordt een projectleider gezocht.

We volgen hiermee de Digitale agenda 2024.

De ontwikkelingen in dit vakgebied gaan in een razend tempo. De regionale samenwerking groeit hierin mee. Namens het gemeenschappelijk directeuren overleg van de samenwerking in regionale informatievoorziening (GDO) zoekt de gemeente De Bilt – namens alle andere Deelnemers – daarom een ervaren Portfolio Management Officer (PMO’er). De PMO’er ondersteunt bij de sturing, monitoring, en communicatie van de IV-projecten tussen programmamanagers, projectleiders en RID-Deelnemers onderling. En geeft ook vorm aan een dashboard en overzicht met betrekking tot de voortgang van IV-projecten.

Wat ga je doen?
In het programma Regionale Samenwerking Informatievoorziening ben je de rechterhand van de Programmamanager. Enerzijds vervul je een ondersteunende en administratieve rol door het voorbereiden en vastleggen van acties en besluiten bij periodieke overleggen, het samenstellen van rapportages, het gebruik van juiste tooling en templates en onboarding van nieuwe teamleden. Anderzijds vervul je een sturende en resultaatgerichte rol, ben je een sparringpartner voor de Programmamanager, Managers Bedrijfsvoering en Informatie adviseurs van de Deelnemers en focus je op actief handelen, kwaliteitsborging en het verzorgen van juiste sturingsinformatie.

Jij zorgt er als senior portfolio management officer voor dat de projecten vloeiend verlopen volgens de afgesproken procedures en richtlijnen, door middel van open, zakelijke en prettige communicatie, en met oog en aandacht voor de situatie en identiteit van de Deelnemer(s).

Welke taken ga je uitvoeren?

  • Je assisteert bij het opstellen en bewaken van plannen en planningen, signaleert afwijkingen en stelt voortgangsrapportages op;
  • Je zet projectadministraties op en bewaakt de budgetten;
  • Samen met de programmamanager bereid je stuurgroepvergaderingen voor;
  • Je verzorgt de verslaglegging, monitort de opvolging van actiepunten en organiseert het risico- en issueregister;
  • Je verzorgt de communicatie vanuit het programma naar alle stakeholders, met name projectleiders, managers bedrijfsvoering en IV-functionarissen;
  • Voor je collega’s ben je het centrale aanspreekpunt.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Projectondersteuning;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie.

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Projectondersteuning (25 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie (25 punten);
6. Kandidaat is in het bezit van een diploma Prince 2 (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met MS Office en project ondersteuningssoftware (geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv) (20 punten);
8 Aantoonbare werkervaring met projectondersteuning van ICT projecten (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je hebt een heldere visie op proces- en kwaliteitsmanagement en de ontwikkeling van het interne beheersingssysteem.
  • Door jouw heldere uitleg, zowel mondeling als schriftelijk, en hulpvaardige instelling krijg je de collega’s binnen de kortste keren mee en creëer je begrip voor interne controles.
  • Je hebt een helikopterview, goed ontwikkelde analytische vaardigheden en beschikt ook over het vermogen om naar details te kijken. Je overziet de procesmatige gevolgen van je bevindingen en weet daar effectief vanuit rolvastheid mee om te gaan.
  • Energiek, innovatief, resultaatgericht en een gezonde dosis doorzettingsvermogen zijn belangrijke ingrediënten. Integer handelen is voor jou uiteraard vanzelfsprekend.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

32 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.