Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 6 maanden geleden
2023-11-12

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Binnen het Domein Landelijke Leefomgeving wordt gewerkt aan het Provinciaal Uitvoeringsprogramma Bodemconvenant (PUB) 2016-2020 (verlengd tot eind 2023). Binnenkort wordt er een nieuw uitvoeringsprogramma opgesteld. Het bevat doelstellingen voor het saneren, beheren en gebruiken van de bodem en de ondergrond.

Wat ga je doen?
Met de uitvoering van het PUB willen we o.a. de volgende doelstellingen hebben bereikt:

– We zorgen er voor dat de risico’s van de resterende spoedlocaties bodemverontreiniging zijn gesaneerd of beheerst. Dit doen we voor de vangnetgevallen en we voeren voor de provinciale spoedoperatie de regie in samenwerking met de Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht (RUD);
– We saneren nog een aantal locaties (veelal complexe (grondwater) saneringen;
– We zetten ons er voor in dat gebiedsgericht beheer wordt gerealiseerd in die gebieden waar de grondwaterkwaliteit als gevolg van de aanwezigheid van grondwaterverontreinigingen knellend is voor de regionale functie of ambitie (drinkwaterwinningen, stedelijk gebied);
– Verder besteden we in het PUB onder meer aandacht aan de volgende onderwerpen uit het convenant: het opstellen van beleid en beheer van diffuse verontreinigingen (lood en PFAS, pesticiden), nazorg van verontreinigde en gesaneerde locaties, het beheer van voormalige stortplaatsen en het verbeteren van het beschikbaar stellen van bodeminformatie;
– Samen met de Omgevingsdiensten zorgen wij er voor dat onze bodemdata op orde is en uitwisselbaar is met de bodemdata van gemeenten.

Wij zoeken zeker 2 zeer ervaren projectleiders die naast technisch inhoudelijke kennis op het gebied van bodemsanering ook aantoonbare kennis en ervaring hebben op het gebied van procesgericht werken t.a.v. één of meerdere van bovengenoemde werkzaamheden.

Je bent verantwoordelijk voor o.a. de volgende werkzaamheden:

  • Proces- en/of projectleiding ten aanzien van het opstellen van beleid voor diffuus lood en/of PFAS;
  • Onderzoek en uitvoering van de aanpak van puntbronnen en diffuus verontreinigde gebieden (diffuus lood, PFAS, pesticiden);
  • 1 projectleider Bodemdata zal belast worden met het samen met de omgevingsdiensten centraal ontsluiten van alle bodemdata;
  • 1 projectleider Spoed/PFAS/Beleid zal met name de regie gaan voeren op de aanpak van spoedlocaties. Tevens de regie op de aanpak van de PFAS verontreiniging (incl. opstellen van beleid en het (historisch) onderzoeken van de PFAS-aandachtslocaties);
  • het deelnemen aan landelijke overlegstructuren Bodemconvenant;
  • de bestuurlijke besluitvorming van projecten voorbereiden en uitvoeren;
  • verantwoordelijk voor de voortgang en resultaat van het project/proces;
  • verantwoordelijk voor het financiële eindresultaat.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van bodemverontreiniging, bodemonderzoek en –sanering en werken binnen het kader van de Wet Bodembescherming;
3. Minimaal 1 jaar ervaring in project en procesmanagement op het gebied van bodem(sanering) en grondwater;
4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid ten aanzien van één of meerdere van de onderwerpen uit het Water en Bodemprogramma provincie Utrecht.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau (10 punten);
6. Minimaal 10 jaar ervaring op het gebied van bodemverontreiniging, bodemonderzoek en –sanering en werken binnen het kader van de Wet Bodembescherming (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar ervaring in project en procesmanagement op het gebied van bodem(sanering) en grondwater (30 punten);
8. Kennis van de Omgevingswet ten aanzien van bodem en grondwater en de aanvullingswet en -besluit Bodem (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Persoonlijke eigenschappen
– Verbindend (verschillende belangen kunnen benoemen en verbinden);
– Communicatief sterk;
– Goed kunnen samenwerken.

Vaardigheden
– Omgevingsbewustzijn;
– Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
– Empathisch vermogen is goed ontwikkeld.

Kennis
– Kennis van de Wet bodembescherming en de aanvullingswet en -besluit Bodem onder de omgevingswet;
– Kennis ten aanzien van procesmanagement (dus niet alleen projectmanagement);
– Kennis en ervaring ten aanzien van beleidsvorming (bijvoorbeeld ten aanzien van diffuus verontreinigde gebieden, PFAS, grondwaterbeleid.

  • Projectleider Spoed/PFAS/Beleid: Kennis van de specifieke bodemproblematiek rondom PFAS, het nationale PFAS-beleid, het opstellen van PFAS-bodembeleid en/of ervaring met projectleiding bij bodemonderzoek en/of bodemsanering van PFAS bodemverontreiniging vanuit een adviesbureau of overheid;
  • Projectleider Bodemdata: Kennis van de wijze van het vastleggen en ontsluiten van bodemdata in bodeminformatiesystemen (bv. Squit Bodem, Nazca, etc.), de ontwikkelingen rondom het vastleggen van milieuhygiënische data op basis van de Wet op de basisregistratie ondergrond (BRO) en de wijze hoe bodeminformatie in GIS systemen vastgelegd kunnen worden.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2 tot 3.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 november 2023 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 november 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 november 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 november 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 28-32 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.