Job Location
Noord-Holland
Posted Date Geplaatst 11 maanden geleden
2023-05-31

Organisatie
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.

De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.

Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Opdracht
De archiefdiensten van Gooise Meren en Huizen en het Streekarchief Gooi en Vechtstreek staan aan de vooravond van de besluitvorming over een fusie tussen beide archiefdiensten.

Mede door de digitaliseringsopgave zijn de taken van beide archiefdiensten in de loop van de tijd steeds omvangrijker geworden. Het samengaan van de archiefdiensten is een uitgelezen kans om te komen tot een robuuste organisatie die toegerust is voor de uitvoering van de wettelijke taken ten behoeve van de deelnemende gemeenten en samenwerkingsverbanden. Met een bundeling van krachten, gezamenlijke investeringen en extra expertise gaat dat lukken.

Als Projectleider Fusie Archiefdiensten ga je aan de slag voor zowel de gemeente Gooise Meren als de gemeente Hilversum. Jouw werk is afwisselend en uitdagend, omdat je op meerdere locaties en binnen meerdere teams samenwerkt. Je schakelt zowel op bestuurlijk niveau als met de ambtelijke organisatie(s) om de gestelde projectdoelen te bereiken.

  • Tot bestuurlijke besluitvorming te komen voor de fusie tussen de archiefdiensten van Gooise Meren en Hilversum. Je stuurt actief op de gestelde deadlines en draagt zorg dat de benodigde documentatie tijdig beschikbaar is; 
  • Het opstellen en uitvoeren van het implementatieplan ten behoeve van de fusie van beide archiefdiensten. Vanuit je rol als projectleider ben je het aanspreekpunt voor de archivaris en betrokken managers. Samen werken jullie toe naar 1 sterk samenwerkingsverband tussen de beide gemeentes;

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie.

Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 5 jaar (30 punten);
4. Aantoonbare kennis en werkervaring van de primaire taken (zoals collectiebeheer, toezicht en advies en dienstverlening) van de archiefdiensten (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring bij het schrijven van implementatieplannen (20 punten);
6. Maximaal uurtarief van 110 euro,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (15 punten);
7. Beschikbaar per 19 juni 2023 voor minimaal 18 uur per week (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent een stevige persoonlijkheid;
  • Je bent een verbinder en hebt oog voor de diverse belangen die in een politieke context spelen. Je hebt voelsprieten voor wat er speelt en leeft in de organisatie en in de samenleving en neemt dit mee in jouw manier van communiceren;
  • Je werkt hands-on en bent proactief ingesteld;
  • Je bent een ondernemend, positief ingesteld persoon. Je vindt het fijn om resultaten te behalen;
  • Je werkt gestructureerd, zorgvuldig en houdt overzicht. Als zaken niet soepel verlopen, trek je tijdig aan de bel en spreek je mensen aan op gemaakte afspraken. Zo zorg je ervoor dat het werk door kan gaan en houdt de vaart erin.

Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De beste kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

16-24 uur, HBO, Noord-Holland, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, t/m 31 december 2023, Uren per week

This job is closed. You cannot apply for closed jobs.