Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 12 maanden geleden
2023-05-31

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Het Omgevingsloket Alphen aan den Rijn verzorgt het traject voor initiatiefnemers in de scope van de Omgevingswet. Zij variëren van inwoners met een once in a lifetime vraag over de uitbreidingsmogelijkheden van hun bovenverdieping tot en met de professionele projectontwikkelaars die deelnemen in de gebiedsontwikkeling van bv de Gnephoek, inclusief de betrokken belanghebbenden.

Je opereert in samenwerking met de betrokken teams van het Klantcontactcentrum, Vergunningen Veiligheid & Inspectie, Projectmanagement Gebiedsontwikkeling, Ontwikkeling Leefomgeving en Duurzaamheid & Economie. In de opstartfase werk je ook nauw samen met de programmamanager Omgevingswet en het programmateam. Waar nodig werk je samen met andere teams in de organisatie.

Je stelt een projectteam voor de implementatie samen en organiseert het ‘loketteam’. De bezetting van het Omgevingsloket moet gaan bestaan uit een multidisciplinair team van medewerkers uit de meest betrokken basisteams die ‘dienst draaien’ in het omgevingsloket.

Opdracht
Als Projectleider implementatie Omgevingsloket Alphen aan den Rijn organiseer je de toegang en een soepel proces voor initiatiefnemers, belanghebbenden en de organisatie binnen de scope van de Omgevingswet.

Dat behelst het:

  • oplijnen van de diverse communicatiekanalen;
  • het verzorgen van de externe voorlichting;
  • het categoriseren en registeren van vragen en zaken;
  • het routeren naar de uiteindelijke behandelaren in de betrokken teams;
  • het faciliteren van het de integrale advisering aan intake- en omgevingstafel;
  • het monitoren van dit proces voor dienstverlening, bedrijfsvoering en beleidscyclus en
  • de interne communicatie over de ontwikkeling van het Omgevingsloket.

Je bent verantwoordelijk voor het initieel opzetten van het Omgevingsloket Alphen, dus het implementeren van het dienstverleningsconcept, het team en het bedrijfsproces met de bovengenoemde onderdelen. Streven is om per oktober 2023 een eerste basis in werking te hebben om het loket daarna fasegewijs verder uit te bouwen voor de inwerkingtreding van de Omgevingswet per 1 januari 2024. Daarbij bewaak je voortgang, kwaliteit en informatievoorziening. Daarnaast zorg je voor borging en continue verbetering in de organisatie. Voor de diverse onderdelen is kennis grotendeels aanwezig in de organisatie. Je maakt de capaciteit inzichtelijk die nodig is voor de structurele bezetting van het Omgevingsloket.

Met jouw proactieve en resultaatgericht houding, je vermogen om te verbinden en je aantoonbare kennis van dienstverlening, informatievoorziening, veranderkunde en affiniteit met de Omgevingswet wil jij bijdragen aan een vraaggerichte en effectieve gemeente en de professionalisering van de organisatie. Ervaring bij een gemeente is een pre.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare werkervaring met sturing geven aan verandering binnen een overheidsorganisatie;
  2. Aantoonbare werkervaring met dit (loket) dienstverleningsconcept en bijbehorende informatievoorziening;
  3. Aantoonbare kennis blijkend uit werkervaring en/of opleiding van de Omgevingswet.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbaar Hbo werk- en denk niveau (blijkend uit een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau en/ of minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten);
  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met veranderkunde en het implementeren van een teams-overstijgende organisatieontwikkeling (30 punten);
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider (25 punten);
  4. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Samenwerken
  • Verbindend
  • Zelfstandig
  • Proactief
  • Oplossingsgericht

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 5 juni en/of vrijdag 9 juni 2023 van 9.00 uur tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 30 mei 2023, 09:00 uur.  De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 31 mei 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 1 juni 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 uur, 9 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

This job is closed. You cannot apply for closed jobs.