Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit drie teams: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning en het Bedrijfsbureau. De kernteams zijn onderdeel van de afdeling Sociaal Domein. De afdeling Sociaal Domein bestaat uit de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning. De afdeling Maatschappelijke ondersteuning zorgt voor o.a. voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Vanuit de kernteams wordt de ondersteuning geboden die de inwoners van onze gemeente nodig hebben. Binnen de afdeling wordt waar mogelijk samengewerkt. Problematiek staat immers niet altijd op zichzelf. We kennen elkaar goed en overleggen over casuïstiek en hoe we als gemeente, binnen de gestelde kaders en budgetten, de beste hulp kunnen bieden om het welzijn van de inwoners te bevorderen. De collega’s van het kernteam hebben hierin een essentiële rol.
Het Steunpunt Gedupeerden Toeslagenaffaire Pijnacker-Nootdorp valt hier ook onder. Het Steunpunt is er voor alle gedupeerden -en hun kinderen en binnenkort ex-partners- van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Het steunpunt biedt een luisterend oor én helpt hen verder met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij dagbesteding, opleiding en werk. Huisvestingsvraagstukken. Geestelijke en lichamelijke klachten en traumaverwerking. Afhandeling van schulden of hulp bij financiën. Opvoedondersteuning en relatiegesprekken. En natuurlijk de contacten met de Belastingdienst. Het doel is -in opdracht van het Rijk- de gedupeerden te ondersteunen bij hun herstel en het inrichten en oppakken van het normale (gezins-)leven.
Opdracht
Wij zijn met spoed op zoek naar een Projectleider voor de gemeente brede herstelaanpak gedupeerden toeslagenaffaire (inclusief kind regeling en in de toekomst de regeling voor ex-partners):
Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als projectleider / procesbegeleider hersteloperatie toeslagen;
6. Beschikbaar voor 32 uur per week;
Gunningscriteria (weging)
8. Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring in het afgelopen jaar als projectleider / procesbegeleider t.b.v. de Hersteloperatie Toeslagen (25 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het Sociaal Domein binnen een gemeente(20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op minimaal de volgende gebieden: WMO, Bijzondere Bijstand, Dagbesteding (15 punten);
a. Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op alle gebieden: (15 punten);
b. Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op 2 gebieden (10 punten);
c. Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op 1 gebied (5 punten);
d. Geen aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op de gevraagde gebieden (0 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met risicoanalyses en QuickScans t.b.v. de kindregeling en de nabestaanden- en ex-partner-regeling (15 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met het coachen en trainen van teamleden (10 punten);
13. Aantoonbare werkervaring met ketenpartners en stakeholders in de toeslagenaffaire (denk aan ministeries, UHT en stichting lotgenotencontact) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De eerste beoordelingsfase wordt door Flextender uitgevoerd.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.