Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 9 maanden geleden
2023-08-20

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Binnen Mobiliteit spelen interessante en urgente vraagstukken: (emissievrij) openbaar vervoer, snelfietsroutes, verlagen maximumsnelheden, bereikbaarheid, maar ook aanleg en onderhoud van traminfrastructuur en wegen. Er spelen ingrijpende ontwikkelingen en het gaat om grote sommen geld.

Het domein Mobiliteit (MOB) werkt aan een mobiliteitsnetwerk dat mensen en goederen snel op hun bestemming brengt, en met smart mobility bijdraagt aan duurzame welvaart, veiligheid en welzijn. Een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde omgeving maakt Utrecht tot een aantrekkelijkere vestigingsplaats, versterkt de economie en bevordert een duurzame leefomgeving.

De provincie vervult op deze opgave zowel een uitvoerende, regulerende, stimulerende als coördinerende rol. Wij zijn zowel wegbeheerder als regionaal regisseur, en passen onze bijdrage aan op de situatie. Wij richten ons op het verbinden en versterken van netwerken en spelen in op vraag en aanbod

Het team Trambedrijf Beheer en Onderhoud (TBO) is onderdeel van het domein Mobiliteit waarin ca 35 professionals werken.  TBO voert daarmee regie op het beheer en onderhoud van alle tram OV assets zoals de tramvoertuigen , infra zijnde sporen, bovenleiding en beveiliging, haltes & remise gebouwen, busstallingen tot camera systemen en digitale reizigers informatie systeem-borden (DRIS). Deze dynamische omgeving wordt geleid door de teamleider TBO en is onderverdeeld in een 3-tal werkvelden: Ontwikkeling, Operationeel assetmanagement, Telematica & Informatie.

Wat ga je doen?
Als projectleider wordt jouw inzet vereist op het borgen en verder vormgeven aan een 2-tal lopende projecten. Daarnaast heb je een adviserende en begeleidende rol bij nieuwe vraagstukken en/of projecten. 

Project VK+
Het project Vervoerkundige Koppeling Plus (VK+) realiseert een operationele koppeling tussen de SUNIJ lijn en de Uithoflijn, beide light rail lijnen. In het verleden is dit ook wel aangeduid als de Vervoerkundige Koppeling (VK) of deeltracé X en was een onderdeel van het project Vernieuwing Regionale Tramlijn (VRT). Echter zijn er diverse ontwikkelingen in het stationsgebied die aanvullend zijn op wat er in het verleden is afgesproken binnen het project VRT. Daarom heeft het project een nieuwe titel gekregen: “Vervoerkundige Koppeling Plus (VK+)”.

Jij bent de vertegenwoordiger van de Beheerder binnen het projectteam VK+. De verwachte tijdsbesteding is gemiddeld 1 dag per week tot medio 2022. Jij zorgt voor een goede afstemming. Hierbij gaat om technische aspecten op het gebied van materieel en de infrastructuur. Je coördineert werkzaamheden die de Beheerder zelf realiseert, zoals bijvoorbeeld de aanpassing van de Telematica en je stemt af met het projectteam VK+ over de verschillende technische raakvlakken. Denk hierbij aan de lijncode tabel, de boordcomputer, het wiel/rail contact, de As Built gegevens en de benodigde technische testen. Het projectteam VK+ komt één keer per twee weken bij elkaar om de integraliteit van het tramsysteem te borgen.

Project Ultra
Het Ultra project richt zich op het realiseren van een robuust, betrouwbaar en toekomst vast communicatie systeem dat de komende jaren voldoet aan de eisen van de provincie en past in de huidige stand van technologie. Het huidige Indico communicatie systeem is aan vervanging toe.

Binnen het project Ultra draag je bij aan onder andere Single Point of Contact voor cluster Materieel binnen TBO, Single Point of Contact richting de voertuigleverancier, CAF. Hiervoor beschik je over kennis van de raakvlakken naar rail-infra, koppelvlakken richting Rail-infra en overige Wal-systemen (Vecom en KAR) en kennis van de diverse voertuigsystemen. Kennis van het huidige EBS-systeem (Indico) en/of het toekomstige systeem (IVU) is een pré.

Taken

  • Probleemverkenning (onderzoeken van de probleemstelling en valideren daarvan);
  • Verkenning van de oplossingsrichting en (on)mogelijkheden;
  • Projectontwerp (analyseren, structureren, kiezen van de weg waarlangs de oplossing kan worden gerealiseerd);
  • Projectdoelen (behalen van de beoogde projectresultaten rekening houdend met kwaliteit, condities binnen het gestelde betreffende materiele en financiële grenzen, volgens planning);
  • Projectbeheer (zorg dragen voor een adequate projectadministratie en rapportage).

Vanuit Predictive maintenance zijn de volgende taken van belang:

  • Leren omgaan met Aura Diagnostics, Aura wheel, Aura lube en Aura logs;
  • Koppelen van AURA aan SAP;
  • Analyseren van data en aan de hand hiervan onderhoudsprogramma aanpassen;
  • Evalueren en uitbreiden van Sensornet metingen.

Wat neem je mee:

  • Heeft kennis van het beheer en onderhoud van zowel tramvoertuigen en infra;
  • Is in staat ondersteuning te leveren op operationeel, tactisch en strategisch niveau;
  • Kan ondersteunen bij het opstellen van vraagspecificaties (voor onderhoudscontracten van trammaterieel en infra en voor de aanschaf van nieuw trammaterieel);
  • Heeft kennis en ervaring met het beheer en onderhoud van de CAF Urbos 100 serie;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit; 
  • Je bent pragmatisch;
  • HBO+/WO afgerond, bij voorkeur (technische) bedrijfskunde. Kennis van systemen, processen en wet- en regelgeving m.b.t. de Railbranche/Industrie/assetmanagement en de provinciale organisatie.  

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in technische richting;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van het beheer en onderhoud van railmaterieel;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de toepassing van ERP beheersystemen;
4. Minimaal 2 keer aantoonbaar als beheerder implementaties van nieuw railmaterieel begeleid en uitgevoerd;
5. Maximaal uurtarief €125,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde opleiding op wo-master niveau (10 punten);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de toepassing van ERP beheersystemen (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in het werken met multidisciplinaire projectteams, waarbij de werkzaamheden minimaal 1 jaar aaneengesloten moeten zijn uitgevoerd (30 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met systeemintegratie van de verschillende boordsystemen in rail materieel (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties:
Persoonlijke eigenschappen:

  • Duidelijk en koersvast: waaronder, maar niet alleen verstaan wordt, dat de kandidaat een duidelijke mening heeft en die goed kan uitleggen
  • Het creëren van draagvlak en onderhouden van diverse contacten
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, waarbij de kandidaat op alle niveaus moet kunnen acteren / schakelen (strategisch-tactisch-operationeel)
  • Analytisch vaardig en in staat verbanden te leggen;
  • Resultaatgericht; Pro-actief en oplossingsgericht en open staan voor feedback;
  • Samenwerkingsgericht; Verbindend waarbij je hard op de inhoud bent en zacht op de relatie.

Kennis:

  • Een relevante met succes afgeronde opleiding(en) op minimaal HBO niveau, waarbij civiele techniek in ieder geval relevant is. Cursussen /opleidingen op HBO niveau en/of/ trainingen in materieelkennis, die direct samenhangen met het door de provincie gebruikte materieel worden ook gewaardeerd.
  • Kennis van contractmanagement. Kennis kan via cursussen (theoretisch) zijn opgedaan of via praktijkervaring. Indien kennis zowel in de theorie als in de praktijk is opgedaan wordt dit hoger gewaardeerd. Indien het contractmanagement aantoonbaar heeft gezeten op het managen van contractuele garanties is dat een pré.
  • Kennis van assetmanagement: Kennis kan via cursussen (theoretisch) zijn opgedaan of via praktijkervaring. Indien kennis zowel in de theorie als in de praktijk is opgedaan wordt dit hoger gewaardeerd.
  • Kennis van de betrouwbaarheidsverificatie proces
  • Root Cause Analysis, het analyseren van technische storingen aan de nieuwe voertuigen om te komen tot verbeteringen

Ervaring:

  • Ervaring in het werken met multidisciplinaire teams, indien deelname aan het team plaatsvindt in de hoedanigheid van implementatiemanager / projectleider is dit een pré.
  • Werkervaring met het implementeren van nieuw materieel. Indien je een trekkende / aanjagende rol had is dat een pre. Indien jouw rol in het project een duidelijke meerwaarde heeft gehad en/of doorslaggevend was voor het slagen van het project is dat een pre. Indien je in dat project ook een procesmatige rol had, is dat een pre.
  • Je hebt praktijkervaring met kritische partijen
  • Brede ervaring met de toepassing van SAP beheersystemen
  • Ervaring met systeemintegratie van de verschillende boordsystemen in rail materieel
  • Kennis en ervaring met het opstellen en toepassen van onderhoudsconcepten om de risico’s te beheersen. Indien er in de afgelopen 3 jaar ervaring opgedaan is opgedaan in het uitvoeren van een risico analyse is dit een pre. Als de beheersing van risico’s is gebaseerd op FMECA., is dit een pré.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie drie (3) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de drie (3) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot  donderdag 17 augustus 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 18 augustus 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 21 augustus 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Tot en met 31 december 2023, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.