Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-08

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Je plaats binnen de organisatie
Het cluster Informatie bestaat uit 20 medewerkers, die niet alleen voor de gemeente Houten, maar ook voor enkele andere regionale overheidsorganisaties de ICT-dienstverlening verzorgen. In totaal worden er ruim 1000 accounts ondersteund op locaties in Nieuwegein, Utrecht, Wijk bij Duurstede en Houten. Het behouden van een stabiele, beschikbare en betrouwbare ICT-architectuur en –infrastructuur is de basis. Tegelijkertijd willen we meebewegen met de veranderende eisen in de organisatie en gebruik maken van nieuwe mogelijkheden op ICT-gebied. 

Opdracht
De projectleider versterken processen werkt binnen het Team Informatie en rapporteert aan de Teammanager Informatie. Binnen Team Informatie is behoefte aan het versterken en borgen van de werkprocessen. In de loop van 2024 wordt de infrastructuur uitbesteedt en moeten de interne processen van Houten naadloos aansluiten op de processen van de aanbiedende partij.

De beschrijving van de processen vindt plaats door onze procesadviseur. Daarbij wordt ook gekeken naar het effectiever maken van de processen zoals die nu functioneren. Voor de proceseigenaren van verschillende processen wordt de werving opgestart medio 2023/2024. Tot die tijd is de projectleider eigenaar van de processen die zijn opgeleverd. Het is de bedoeling dat de projectleider de nieuw geworven medewerkers helpt bij de introductie van de nieuwe rollen van proceseigenaar. Om de processen te borgen en robuust te maken is het de bedoeling dat de projectleider versterken processen optreedt als proceseigenaar en ook tijdelijk deze processen operationeel aanstuurt.

We werken met Topdesk als managementapplicatie. Een belangrijk onderdeel van deze opdracht is het inbedden van de KPI’s in de processen zoals deze zijn afgesproken in SLA’s en het borgen van de serviceketen met de aanbiedende partij van de uitbesteding.

Uw werkzaamheden zijn:

  • Borgen en robuust maken van de processen zoals bovenstaand omschreven;
  • Aansluiting maken van de processen in Houten op de processen van de externe partijen;
  • Inwerken van de nieuwe proceseigenaren medio 2024;
  • Proceseigenaar voor de genoemde processen tot en met de werving van de nieuwe proceseigenaren;
  • Borgen van SLA’s met verschillende partijen (WIL, RUD, RaZu, RBL en Houten) en de serviceketen met de externe partij voor de uitbesteding;
  • Operationeel aansturen van de processen.

Functie eisen

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Werkervaring als proceseigenaar voor de ITIL-werkprocessen;
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met ITIL;
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met het borgen en robuust maken van de genoemde processen;
  • Aantoonbare ervaring met het opzetten en beschrijven van processen;
  • Bekendheid met Agile werken;
  • Bekend met het de ITIL processen;
  • Ervaring met het werken voor een gemeentelijk organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met de implementatie van ITIL processen;
2. Kandidaat is beschikbaar 1 november 2023 voor 24 uur per week;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging)

4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau (10 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met ITIL  (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Topdesk (15 punten);
7. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (30 punten)
8. Uurtarief maximaal € 98,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden;
  • Samenwerking met collega’s;
  • Proactief;
  • Analytisch;
  • Klantvriendelijk

Beoordeling 

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 uur, 9 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.