Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 9 maanden geleden
2023-08-23

Organisatie
De Regionale backoffice Lekstroom (RBL) is een samenwerkingsverband voor de Wmo en Jeugdwet van de Lekstroomgemeenten Vijfheerenlanden, IJsselstein, Nieuwegein, Houten en Lopik. De RBL is ondersteunend aan de gemeenten, sociaal teams en zorgorganisaties, zodat zij inwoners kunnen ondersteunen in het oplossen van de ondersteuningsvraag.

Het is een unieke plek in de regio waar medewerkers de administratie van de Wmo en Jeugdwet verzorgen, de informatievoorziening over het zorggebruik blijven ontwikkelen, de inkoop en het contractmanagement uitvoeren. De RBL wil haar kennis op het gebied van het ondersteuningsaanbod Jeugdhulp en Wmo blijven ontwikkelen en aanbieden aan de verschillende betrokken partijen.

Opdracht
Drie van de vijf genoemde gemeenten hebben samen de ambitie uitgesproken om de maatwerkvoorzieningen in de vorm van woningaanpassingen gezamenlijk aan te besteden. Het uitgangspunt is de doelstelling van de Wmo: sober-adequaat. De goedkoopst passende oplossing is leidend in toekenningen.  De respectievelijke gemeenten Houten, Nieuwegein en Vijfheerenlanden willen dit doen door middel van drie segmenten: kleine woningaanpassingen, toegangstechniek en grote woningaanpassingen. Tevens zullen gezamenlijke inkoopafspraken en een onderliggend bestek moeten worden gemaakt, eventueel met een bouwkundig adviesbureau op inhuur basis. Als Projectleider zal jij dit project gaan leiden. Er zal een projectteam gevormd gaan worden met inhoudelijk kundige collega’s over nut en noodzaak van deze gezamenlijke aanbesteding. Je werkt nauw samen met de inkoopadviseur. De taken die hier binnen vallen betreffen in hoofdlijnen:

  • Vormen van een projectteam;
  • Bepalen van de aanbestedingsvorm;
  • Marktconsultatie;
  • Opstellen aanbestedingsstukken en begeleiden aanbesteding;
  • Mede beoordelen van de ingediende aanvragen;
  • Besluitvorming voorbereid in de regio en lokaal vastgesteld;
  • Opstellen werkafsprakenboek en procesafspraken voor de Sociaal Teams/uitvoering.

Afspraken met woningcorporaties (en VVE’s) dienen op lokaal niveau te worden gemaakt.
1e fase (start september 2023 – tot medio januari 2024): Opstellen inkoopdocumenten

  • Inkoopleidraad
  • Programma van eisen
  • Ontwikkelen bouwbestek standaard(en) en beoordelingskader bouwbestekken

Circa 22 weken á 10u p/w (22 x 10 =) 220u x 100 = €22.000
2e fase (start medio januari 2024 tot eind: uiterlijk 1-7-2024): Gezamenlijke aanbestedingsprocedure. Van publicatiedatum tot gunning is circa 4 maanden nodig.
Circa 20 weken á 4u p/w (20 x 4 =) 80u x 100 = € 8.000

Doelstelling

  • Voldoen aan Europees aanbestedingswetgeving.
  • Sturen op kwaliteit en kosten van kleine- en grote woningaanpassingen en toegangstechniek.
  • Eenduidigheid in beleidsdefinities en werkwijzen voor woningaanpassingen en toegangstechnieken.

Resultaat

  • Per 1-7-2024 nieuwe contracten voor de regio Lekstroom (met uitzondering van IJsselstein en mogelijk ook Lopik) voor Wmo kleine- en grote woningaanpassingen en toegangstechnieken. We gaan het contract bij voorkeur aan voor 4 jaar met de optie tot verlenging van twee maal 2 jaar. (We bieden aannemers de mogelijkheid om zich voor één segment of gebied in te schrijven.)
  • Eenduidigheid in beleidsdefinities en werkwijzen voor woningaanpassingen en toegangstechnieken in Lekstroom.

Je krijgt de leiding over het project woningaanpassingen binnen de Wmo en werkt daarbij nauw samen met de Inkoopadviseur, Beleidsadviseur en de Sociaal Teamleden.
Als ervaren projectleider ben in je inhoudelijk en organisatorisch verantwoordelijk voor het uitzetten van de inkoopprocedure en het beoordelen van de inschrijvingen.

  • Projectleiderservaring in het sociaal domein; je bent in staat om zelfstandig aanpak en planning uit te werken en het traject succesvol te begeleiden;
  • Je hebt aantoonbare bouwtechnische kennis of ervaring, een pré is kennis van de Wmo en ergonomische kennis;
  • Je bent in staat dit project zelfstandig te organiseren, komt afspraken na en weet de planning te halen en je neemt je verantwoordelijk voor het boeken van goede resultaten;

Oplevertermijn en globale planning
Werving extern projectleider/ bouwkundig specialist                     Zomer 2023
Marktconsultatie                                                                              Sept. 2023/jan 2024
Opstellen bestek                                                                              Sept. 2023 t/m jan. 2024
Publicatie stukken                                                                            Uiterlijk 1 maart 2024
Beoordeling en gunning                                                                  Juni 2024
Opstellen werk- en procesafspraken                                               Juni 2024
Start nieuwe contracten                                                                    1 juli 2024

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met een inkoop/aanbestedingstraject binnen het sociaal domein;
2. Aantoonbare bouwtechnische werkervaring met het opstellen van een bestek passend bij de doelstellingen van de Wmo, licht dit toe d.m.v. een voorbeeld in het cv;

Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider inkoop (25 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in bouwkundige trajecten (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van de woningaanpassingen (30 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider sociaal domein binnen een gemeente (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de implementatie na de gunning, o.a. het schrijven van een werkafsprakenboek en meedenken in problemen die zich in de eerste periode voordoen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent communicatief sterk: een verbinder die samenwerkt;
  • Je organiseert;
  • Je brengt structuur en bent resultaatgericht;
  • Je kunt zelfstandig werken;
  • Je bent integer;
  • Je bent flexibel;
  • Je kunt goed luisteren.

Beoordeling 
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie (RBL). De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Voor deze opdracht geldt een maximaal uurtarief van € 100 exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

20 tot 24 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, tot juli 2024, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.