Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 10 maanden geleden
2023-07-27

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Opdracht
De afdeling Ontwikkeling van de gemeente Pijnacker-Nootdorp houdt zich bezig met gebiedsontwikkelingen, binnenstedelijke woningbouwprojecten, maatschappelijke voorzieningen, inrichting van bedrijventerreinen, het aansluiten van nieuwe en bestaande woonwijken op warmtenetten, tijdelijke huisvesting van vluchtelingen en spoedzoekers en infrastructurele projecten.

Als projectmanager AZC bij de afdeling Ontwikkeling ben je verantwoordelijk voor het realiseren van asielopvang binnen de kaders die de gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp heeft vastgesteld op 29 juni 2023.

De gemeente wil een bijdrage leveren aan het oplossen van de urgente problemen rondom asielopvang en haar maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Door te anticiperen op de Spreidingswet wil de gemeente ook zoveel mogelijk regie houden op het proces. Voor de asielopvang heeft de gemeente een vijftal kaders geformuleerd: de opgave ten opzichte van andere woningopgaven, de duur, het aantal plekken, de invulling en de regie.

Onderdeel van de opdracht is:

  • Haalbaarheidsonderzoek op de mogelijke locaties: Hieronder valt ook het komen tot afspraken met het COA, de provincie, mogelijke woningcorporaties en eventuele grondeigenaren over het gebruik van de locatie en het organiseren van bewonersbijeenkomsten.
  • Maatschappelijke verkenning: Doel van de maatschappelijke verkenning is om te bepalen hoeveel asielzoekers de gemeente op een goede manier kan laten integreren en participeren en onder welke voorwaarden dit mogelijk is.
  • Het afstemmen met en voorbereiden van de bestuurlijke overeenkomst met het COA (o.a. over het bouwen van en begeleiding op de locatie, communicatie en het beheer van en de beveiliging op de locatie)
  • Participatie: Participatieplan opstellen en het begeleiden en uitvoeren daarvan gedurende het hele traject.
  • Het bewaken van alle beheeraspecten van het project (GROTIK).
  • Het afstemmen met buurtgemeenten.
  • Het afstemmen met de Provincie en andere overheden.

Gedurende het verdere planproces zorg je voor afstemming met gemeentelijke beheer- en beleidsafdelingen en het gemeentebestuur en bewaak je de voortgang, kwaliteit en kosten. Een civieltechnisch projectleider, planner, planeconoom, planjurist, projectondersteuner en stedenbouwkundig adviseur maken deel uit van de projectorganisatie en worden door jou aangestuurd.

Taken en verantwoordelijkheden.
– Contractonderhandelingen
– Aansturen projectorganisatie
– Overleg met ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever
– Participatieplan opstellen en participatie organiseren
– Bestuurlijke besluitvorming voorbereiden
– Aanbesteden bouw- en woonrijp maken             

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als bestuurlijk adviseur in opdracht van een overheidsinstantie;
2. Aantoonbare werkervaring in een politiekgevoelige context met speciale aandacht voor externe communicatie in de afgelopen 5 jaar;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
5. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als bestuurlijk adviseur in opdracht van een overheidsinstantie (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een politiekgevoelige context met speciale aandacht voor externe communicatie in de afgelopen 5 jaar (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in het aanbesteden van bouw- en woonrijp maken (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met asiel & migratie en integratie in de afgelopen 5 jaar in een overheidsorganisatie (15 punten);
10. Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De eerste beoordelingsfase wordt door Flextender uitgevoerd.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

  • Resultaatgericht: je bent in staat concrete resultaten te boeken en werkt daar doelgericht naar toe met oog voor de belangen van alle betrokken partijen.
  • Onderhandelingsvaardig: je behartigt de belangen van de gemeente in onderhandelingssituaties.
  • Enthousiasmerend: door een positieve instelling weet je de gemeentelijke organisatie en externe partijen mee te nemen om tot een gedragen resultaat te komen.
  • Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen: je stemt je aanpak af met de ambtelijk opdrachtgever en bereidt bestuurlijke besluitvorming voor in overleg met de betrokken wethouder(s).
  • Omgevingsbewust: je bent je bewust van het bouwen in een bewoonde omgeving en de communicatie die dat met zich nee brengt.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 20 - 24 uur, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, WO, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.