Job Location
Noord-Holland
Posted Date Geplaatst 11 maanden geleden
2023-06-26

Organisatie
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.

De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.

Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Opdracht
Voor het kwaliteitsteam Krijgsman is de gemeente Gooisemeren op zoek naar een secretaris. De secretaris is het eerste aanspreekpunt voor het kwaliteitsteam. Hij of zij vervult – onder regie van de voorzitter – in ieder geval de volgende taken: bewaken van het proces en de financiën, opstellen van de agenda en notulen, maken van afspraken met bezoekers, afhandelen van de advisering van het kwaliteitsteam, de interne dossiervorming binnen de projectorganisatie, bijdragen aan het jaarverslag en organiseren van evaluatiegesprekken.

Gemeente Gooise Meren en ontwikkelaar KNSF realiseren ten westen van Muiden de nieuwe woonwijk de Krijgsman: een woonwijk met 1300 woningen en een reeks voorzieningen. Het bestemmingsplan en beeldkwaliteitsplan zijn voor deze ontwikkeling kaderstellend. Sinds 6 jaar is het kwaliteitsteam Krijgsman actief. Momenteel zijn ca 750 woningen gerealiseerd, 150 in aanbouw; ca 30% van de voorzieningen is gerealiseerd en ontwikkeld.

Het kwaliteitsteam heeft als taak er op toe te zien dat (bij de uitvoering van projecten) op een goede manier uitwerking wordt gegeven aan de ruimtelijke kwaliteitsambities en kaders van Beeldkwaliteitsplan Krijgsman. Het kwaliteitsteam brengt daarvoor gevraagd schriftelijke adviezen uit over voorlopige ontwerpen (VO), definitieve ontwerpen (DO) en (principe/ vooroverleg) aanvragen omgevingsvergunning voor bouwen alsmede omgevingsvergunningen voor binnenplans afwijken en werken en werkzaamheden waarbij de ruimtelijke kwaliteit onderdeel is van het afwegingskader; het team fungeert als het ware als de ‘welstandscommisie voor project Krijgsman’.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau op het gebied van architectuur, architectuurgeschiedenis en/of stedenbouw;
2. Aantoonbare werkervaring in een kwaliteitsteam, commissie ruimtelijke kwaliteit of welstandscommissie in de rol van secretaris en/of lid van een dergelijk team of commissie;
3. Een maximaal uurtarief van €95,- exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een kwaliteitsteam, commissie ruimtelijke kwaliteit of welstandscommissie in de rol van secretaris en/of overig lid van een dergelijk team of commissie in de afgelopen 12 jaar (60 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het op een objectieve en duidelijke wijze op schrift vastleggen van mondeling gegeven adviezen in het kader van ruimtelijke kwaliteit (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het zorgvuldig organiseren en administreren van bijeenkomsten met de bijkomende documentatie in het kader van advisering van aanvragers en besluitvormers in het kader van besluitvorming waarvoor een publiekrechtelijk kader geldt (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Accuraat;
  • Goede schriftelijke en taalkundige vaardigheden;
  • Goede communicatieve- en sociale vaardigheden;
  • Organisatorisch sterk;
  • Administratief sterk.

Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie drie (3) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De beste kandidaten (minimaal 2) die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

6 maanden, 8 uur, HBO, Noord-Holland, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.