Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 9 maanden geleden
2023-08-13

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
De Senior Adviseur Financieel Management heeft inzicht en controle op de financiële status en voortgang van het project Vernieuwde Regionale Tram (VRT). Een goede registratie en archivering van de financiële documentatie van het project behoort daarbij tot het takenpakket. De functionaris beoordeelt en accordeert facturen en draagt zorg voor een goede onderbouwing van de prestaties. Daarnaast heeft de Senior Adviseur Financieel Management een faciliterende rol richting de projectorganisatie op financieel gebied. De functionaris heeft altijd scherp wat de actuele administratieve status is van het project en signaleert of er bijsturing nodig is richting het projectmanagement en andere stakeholders binnen de provincie Utrecht. Ervaring met het opstellen van en onderhouden van (financiële) sturingsinformatie is daarbij noodzakelijk.

Het is cruciaal dat je het einddoel van het project en de politieke-bestuurlijke organisatie begrijpt. Kennis en ervaring met fysieke realisatieprojecten is dan ook zeer gewenst.

Je bent verantwoordelijk voor o.a. de volgende werkzaamheden:
– Het uitvoeren van de financieel administratieve functie van het project. Hierbij ben je verantwoordelijk voor het verwerken van inkooporders, Inkoopfacturen en bijhouden van de projectadministratie;
– Het onderhouden en inrichten van WBS in het financieel administratieve systeem SAP;
– Het beheer van de inkoopverplichtingen en contracten (advieswerkzaamheden);
– Het opstellen/ samenstellen van de periodieke rapportage tbv projectdashboard
– Leveren en actualiseren van de business case, met daarbij de actualisatie van:

  • Investeringskosten, -ramingen en budgetten
  • Beheerkosten, -ramingen en budgetten
  • Exploitatiekosten, -ramingen en budgetten
  • Integrale afstemming t.a.v. de onderdelen scope-, financieel en risicomanagement;
  • Opstellen van de Prognose eindstand van het project en administratief afwikkelen van het project

De overige kenmerken en vaardigheden van de Senior Adviseur Financieel Management zijn:

  • Het beschikken over ruime ervaring en affiniteit met Excel met gedegen kennis van het werken met draaitabellen
  • Het in staat zijn om financiële data te analyseren en te verwerken tot sturingsinformatie
  • Accuraat werken en ervaring met maandelijkse rapportagecyclus
  • Werken in teamverband met veel interne afstemming tussen projectleiders, programmamanager en financials
  • Communicatief sterk

Aandachtspunt:

  • De Senior Adviseur Financieel Management heeft geen zelfstandige toegang tot het SAP-systeem van de provincie Utrecht. De benodigde input voor het opstellen van financiële rapportages wordt verkregen aan de hand van aangeleverde databestanden uit SAP. Kennis van SAP is daarom wel nodig.
  • Verwerking van de rapportages vinden plaats in Excel en daarbij wordt gebruik gemaakt van complexe / grote Excel bestanden die worden ondersteund door verschillende draaitabellen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Senior Adviseur Financieel Management, Senior Financieel Adviseur of Senior Financial Accountant;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met (rail)infra-projecten;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met SAP en MS Excel.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in richting van economie of accountancy (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van softwarepakket SAP en MS Excel (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met (rail)- infra projecten binnen een overheidsorganisatie (45 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Persoonlijke eigenschappen
– Kunnen samenwerken binnen en buiten het projectteam
– Pragmatisch
– Flexibel
– Pro-actief
– Resultaatgericht                                    

Vaardigheden
– Analytisch
– Communicatief
– Vasthoudend bij weerstand vanuit een onafhankelijke opstelling
– Structuur en overzicht kunnen aanbrengen                       

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Uurtarief tussen €90,- en €105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 17 of 18 augustus 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 augustus bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot  woensdag 9 augustus 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 11 augustus 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 augustus 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

16 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, tot 31 december 2023, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.