Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
Provincie Flevoland werkt met haar partners aan integrale grootschalige gebiedsprogramma’s en Europese programma’s. Gebiedsontwikkeling zit in ons DNA. Daarbij werken we vanuit diverse grote maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, woningbouw, mobiliteit, perspectief landelijk gebied, economie en werkgelegenheid in Flevoland. Als provincie zijn wij volop in beweging en hebben we letterlijk de ruimte om aan de meest fascinerende projecten te werken. We zoeken naar dwarsverbanden tussen disciplines, verbinden omgevingspartners en dagen hen uit om met elkaar te werken aan oplossingen. We benutten hierbij optimaal de mogelijkheden van de Europese en Rijksprogramma’s.
Een toekomstbestendig landelijk gebied leeft enorm binnen provincie Flevoland. Hoe kunnen wij de juiste stappen zetten, met oog voor onze provincie, inwoners en ondernemers? Ter versterking van ons team, zijn we op zoek naar een senior adviseur grondzaken.
Opdracht
Je gaat onder meer aan de slag voor de opgave Perspectief Landelijk Gebied. Samen met ondernemers, gemeenten, waterschap en terreinbeheerders geven we uitvoering provinciaal programma landelijk gebied (PPLG). De twee belangrijkste doelstellingen zijn een toekomstperspectief voor de agrariërs en herstel van de biodiversiteit.
Grondzaken en het bevorderen en faciliteren van de interventies in het landelijk gebied zijn de belangrijkste onderdelen van je takenpakket. De ontwikkeling van de provinciale opgaven in de afgelopen jaren, zorgt voor een vernieuwde blik op de grondmarkt. Ook het beleidskader vanuit het Nationaal Programma Landelijk Gebied (NPLG) geeft hier richting aan. De grote provinciale opgaven zoals de energietransitie, de problematiek rondom stikstof, het terugdringen van CO2, natuurontwikkeling en het afremmen van de bodemdaling, spelen zich grotendeels af op de grond.
Als senior adviseur ben je het aanspreekpunt als het gaat om grondzaken voor zowel de interne opdrachtgevers (zijnde de opgaven en programma’s met een gebiedsgerichte aanpak) als de externe stakeholders, binnen provincie Flevoland. Je voert de regie op de markt en dat kan er toe leiden dat je gronden en opstallen verwerft in (complexe) gronddossiers voor de provincie. Je bent een netwerker die verschillende partijen weet te verbinden. Je voert in overleg met de opgavemanager zelfstandig onderhandelingen aan de keukentafel en je bent verantwoordelijk voor de afwikkeling van de (complexe) gronddossiers. Je moet dus breder zijn dan alleen ‘verwerver’. Je acteert op strategisch niveau, je overziet de grote lijn en doorziet ingewikkelde (grond)vraagstukken. Door je parate kennis van wet- en regelgeving en kennis van het interne grondbeleid ben je een gedegen adviseur voor de opdrachtgevers en verantwoordelijke gedeputeerde(n).
Vanwege het vertrouwelijke karakter van deze functie maakt een geheimhoudingsverklaring en een eventueel belangenbeschermingsplan onderdeel uit van de te sluiten overeenkomst.
Benodigd aantal professionals
1.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: 4/5 dagen, waarvan minimaal 2 op/vanuit kantoor op het provinciehuis te Lelystad.
Minimumeisen/ knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als (Senior) adviseur grondzaken in de afgelopen 5 jaar;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als (Senior) adviseur grondzaken en/of gebiedsontwikkeling binnen of in opdracht van een overheidsinstelling in de afgelopen 5 jaar;
3. Aantoonbare kennis van en werkervaring met Wet- en regelgeving met betrekking tot grondzaken en de ontwikkelingen in het Landelijk Gebied zoals het Nationaal Programma Landelijk Gebied, legalisatieprogramma PAS-melders en de opkoopregelingen van het Rijk in de afgelopen 3 jaar (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Uurtarief maximaal €125,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
5. De opdracht dient u individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk);
6. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en toebehoren.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (Senior) adviseur grondzaken bij een overheidsorganisatie 30 punten);
a. Tot 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (Senior) Adviseur grondzaken bij een overheidsorganisatie (0 punten);
b. 2 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (Senior) Adviseur grondzaken bij een provinciale overheid en Rijksoverheid (10 punten);
c. 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (Senior) Adviseur grondzaken bij een overheidsorganisatie (20 punten);
d. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (Senior) Adviseur grondzaken bij een overheidsorganisatie (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met gebiedsontwikkelingen niet zijnde stedelijke vraagstukken (in feite landelijk gebied) (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
a. Tot 2 jaar actief voor gebiedsontwikkelingen niet zijnde stedelijke vraagstukken (in feite landelijk gebied) (0 punten);
b. 2 tot 3 jaar actief voor gebiedsontwikkelingen niet zijnde stedelijke vraagstukken (in feite landelijk gebied (10 punten);
c. 3 tot 5 jaar actief voor gebiedsontwikkelingen niet zijnde stedelijke vraagstukken (in feite landelijk gebied (20 punten);
d. Meer dan 5 jaar actief voor gebiedsontwikkelingen niet zijnde stedelijke vraagstukken (in feite landelijk gebied (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het verwerven van (gehele) agrarische bedrijven (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
a. Tot 2 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerven van (gehele) agrarische bedrijven (0 punten);
b. 2 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerven van (gehele) agrarische bedrijven (10 punten);
c. 3 tot 5 jaar werkervaring met het verwerven van (gehele) agrarische bedrijven (20 punten);
d. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerven van (gehele) agrarische bedrijven (30 punten).
10. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Vastgoed en Grondverkeer, Gebiedsontwikkeling, Management, Economie en Recht (MER) of Makelaardij (10 punten);
a. Geen afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Vastgoed en Grondverkeer, Gebiedsontwikkeling, Management, Economie en Recht (MER), Makelaardij (0 punten);
b. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Vastgoed en Grondverkeer, Gebiedsontwikkeling, Management, Economie en Recht (MER), Makelaardij (5 punten);
c. Een afgeronde opleiding op minimaal WO- master niveau in de richting van Vastgoed en Grondverkeer, Gebiedsontwikkeling, Management, Economie en Recht (MER), Makelaardij (10 punten).
Competenties
Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen/ knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Inschrijvingen met een lager uurtarief krijgen in dat geval de voorkeur boven inschrijvingen met een hoger uurtarief. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). In principe worden de beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de provincie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 10 dagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
Planning en meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 18 augustus 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden dinsdag 22 augustus 2023 op gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De gesprekken bij de provincie zijn gepland op maandag 4 september 2023 tussen 10:00 uur en 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vrijdag 1 september 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 25 augustus 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.