Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 11 maanden geleden
2023-06-15

Organisatie
Goedopweg (www.goedopweg.nl) is een samenwerkingsverband tussen de provincie Utrecht, de gemeentes Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat Midden Nederland en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Op projectniveau werken wij ook samen met andere partners.

Goedopweg richt zich op het stimuleren van duurzame mobiliteit in de Regio Utrecht. Zorgeloze en emissieloze mobiliteit in 2050 voor alles en iedereen is onze grote ambitie. Dit doen we als onderdeel van U Ned, het programma waarin rijks- en regionale overheden samenwerken om de regio bereikbaar en leefbaar te houden. Goedopweg voert de Korte Termijnaanpak (KTA) van U Ned uit.

Bij Goedopweg werken we vanuit verschillende deelprogramma’s en projecten. Een deel van onze deelprogramma’s is gericht op zgn. doelgroepen, zoals de Werkgevers-, de Bewoners- en de Bezoekersbenadering. Een ander gedeelte van het werk richt zich op het stimuleren van duurzame modaliteiten, zoals fietsstimulering, en de regionale opschaling van deelmobiliteit, MaaS en hubs. Goedopweg is verantwoordelijk voor de volgende deelprogramma’s en projecten:
– werkgeversbenadering;
– bewonersbenadering en overige doelgroepen (b.v. bezoekers);
– regionale opschaling deelmobiliteit & MaaS;
– talking Traffic, Slimme Kruisingen;
– projectoverstijgende hinderaanpak;
– communicatie.

Voor de inkoop- en contractmanagement ondersteuning van deze projecten en deelprogramma’s zoeken we een senior contractmanager.

Opdracht
Wie zoeken wij
Je vormt samen met een andere contractmanager van Goedopweg een team, en bent samen verantwoordelijk voor a) het begeleiden van alle inkooptrajecten vanuit Goedopweg (samen met inkoopadviseur van de Provincie), en b) het contractmanagement voor alle inkopen van Goedopweg.

Wat ga je doen
Als senior contractmanager zijn je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden de volgende:
– begeleidt contractvoorbereidingen en aanbestedingen. Hierbij draagt je bij aan strategische contractkeuzes, inkoopplan en aanbestedingsdossier, in samenwerking met de inhoudelijke projectmanagers en de inkoopadviseur van de provincie. De provincie is juridisch gezien de aanbestedende partij voor Goedopweg;
– is verantwoordelijk voor het opstellen en actueel houden van het project specifieke contractbeheers- en toets-strategie alsmede het periodiek evalueren van de contractbeheersing;
– verzorgt, in overleg met de juridisch adviseur, alle contractuele correspondentie aan opdrachtnemers;
– verzorgt benodigde contractwijzigingen (coördinatie, de afwikkeling en het beheer van contractwijzingen);
– ondersteunt bij het proces van betalen (prestatieverklaring en afhandeling van de betaalbaarstelling).

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager op het gebied van mobiliteit binnen de overheid;
3. Uurtarief maximaal €120,- exclusief BTW inclusief reiskosten woon-werkverkeer;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de uitvoering (aan opdrachtgeverszijde) van een communicatie en/of gedragsverandering projecten (50 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring waarbij je met contract- en/of inkoopmanagement hebt gewerkt bij of voor een of meerdere regionale of landelijke overheid(en), en waarbij je kennis hebt opgedaan van rechtmatig handelen (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Samenwerkingsgerichtheid: een op samenwerking gerichte, proactieve en constructieve houding t.b.v. de samenwerking met collega’s binnen Goedopweg, de provincie en opdrachtnemers;
– Juridische en politiek-bestuurlijke sensitiviteit: een goede antenne voor mogelijke gevoeligheden en risico’s rond aanbestedingsregels voor overheden, rechtmatigheid en doelmatigheid, o.a. gerelateerd aan belonings- en stimuleringsinstrumenten;
– Een werkhouding die zelfstandig kunnen werken combineert met het proactief opzoeken van de samenwerking met anderen, en een oog hebben voor tijdig opschalen naar o.a. de programmamanager.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja. Alleen op donderdag wordt op kantoor gewerkt.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op locatie vlakbij Utrecht Centraal Station op donderdag 22 juni 2023 van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 21 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
– De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen,
– Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
– Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 12 juni 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 juni 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 16 juni 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Betreffende termijnbepaling uitzetten opdracht/Doorlooptijd opdracht
Uitvragen worden in principe met een reactietermijn van 10 kalenderdagen uitgezet. Bij specialistische functies, oftewel non-generieke functies, die onder normale marktomstandigheden worden uitgezet, zal er dientengevolge gekozen worden voor een reactietermijn van 10 kalenderdagen. Bij generieke functies of een non-generieke functies die onder afwijkende marktomstandigheden worden uitgezet of waarvan de opdrachtwaarde onder de Europese aanbestedingsdrempel blijft, kan er gekozen worden voor een kortere reactietermijn.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 24 - 32 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.