Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-08

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Je bent samen met de teamleider Financiën en de strategisch inhoudelijk manager financiën verantwoordelijk voor de efficiënte uitvoering van de planning en control cyclus bij de provincie Utrecht. Dit omvat des producten zoals de kadernota, begroting, zomernota, slotwijziging en jaarrekening. In de komende periode zal de focus liggen op de jaarrekening. Omdat de functie van  teamleider momenteel nog niet is ingevuld, neem je tijdelijk de inhoudelijke aansturing als meewerkend voorman/coördinator van het team op je. 

Je levert een bijdrage aan de kwaliteitsverbetering en consistentie van de informatie in de P&C producten en ondersteunt de teamleider bij de coördinatie en het functioneren van de financieel controllers. Je bent een sparringpartner voor je collega’s.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als concerncontroller /coördinator van de P&C cyclus bij gemeenten en/of provincies;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbaar werkervaring met strategisch financieel advies in een overheid organisatie;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende en/of coördinator in een overheid organisatie.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar ervaring als concerncontroller/ coördinator P&C-cyclus bij gemeenten en/of provincies (40 punten);
7. Minimaal 5 jaar werkervaring met strategisch financieel advies binnen een overheidsinstelling (40 punten);
8. Maximaal uurtarief ( 10 punten)
a. Uurtarief boven de €125,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (0 punten);
b. Uurtarief tussen de €120,- en €125,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (5 punten);
c. Uurtarief tot €120,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Persoonlijke eigenschappen
– Je hebt een flexibele, positief kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en bent resultaatgericht;
– Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig;
– Je beheerst het vakgebied en kan goed communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven;
– Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit.

Vaardigheden
– Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
– Je werkt gestructureerd, gedisciplineerd en enthousiasmerend;
– Je hebt een zelf startend vermogen en je beschikt over de nodige geduld en veerkracht;
– Je beschikt over overtuigingskracht en goede presentatievaardigheden

Kennis
– Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de financiële processen en de vertaling daarvan in verschillende P&C producten.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  onbekend

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 10 oktober 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 oktober 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 5 oktober 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 6 oktober 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 9 oktober 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

24 - 32 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.