Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 6 maanden geleden
2023-11-01

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de taakeenheid Grondzaken van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Planeconomie en de Taakeenheid Economie. De afdeling is verantwoordelijk voor de realisatie van woningbouwprojecten, bedrijvenparken, maatschappelijke voorzieningen, infra projecten en natuur- en recreatiegebieden.

Opdracht
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een ervaren senior jurist grondzaken.
De werkzaamheden bestaan onder meer uit:
– Het voeren van onderhandelingen en verrichten van werkzaamheden ter vastlegging van afspraken tussen partijen;
– Het opstellen en toetsen van privaatrechtelijke overeenkomsten zoals samenwerkings-, koop- en anterieure overeenkomsten;
– Deelname aan projectteams, waarbij je de juridische- en vastgoedbelangen behartigt;

Controle op de naleving van overeenkomsten:
– Het bijstaan en adviseren in procedures;
– Het grondbeleid verder uitwerken en uitdragen, zoals de Wvg en onteigening;
– Het adviseren over wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als jurist vastgoed;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist vastgoed en gebiedsontwikkeling bij een gemeente (50 punten);
6. Een afgeronde Rechten opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving op het gebied van grondbeleid, onteigening, Wvg én Wro blijkend uit relevante opleidingen/cursussen (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de WABO en Omgevingswet, benoem waar dit is opgedaan (10 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het bijstaan en adviseren van gemeenten in gerechtelijke procedures, benoem dit duidelijk in het cv (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties:

– Zelfstandig kunnen werken;
– Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
– Proactief;
– Stressbestendig;
– Nauwkeurig;
– Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
– Enthousiast;
– Flexibel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 6 november 2023 tussen 10.00 en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

– De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
– Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 oktober 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 31 oktober 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
Flextender is bereikbaar op telefoonnummer  035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 2 november 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

32 uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.