Job Location
Zuid-Holland
Posted Date Geplaatst 8 maanden geleden
2023-10-02

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
De teamvorming van het recent geformaliseerde Team Vastgoed is afgerond met nieuwe rollen en een grote flexibele schil. Het team bestaat op dit moment uit 27 medewerkers verdeeld over de volgende taakgebieden: portefeuillemanagement, accountmanagement, technisch beheer, (financieel) administratieve ondersteuning en informatiebeheer.

Door een aantal ontwikkelingen in de organisatie die langer dan verwacht gaan duren kan de beoogde wervingsprocedure voor een vaste teamleider nog niet worden opgestart. De verwachting is dat dit pas in 2024 zal kunnen gaan plaatsvinden.

Voor de tussenliggende periode zijn we op zoek naar een senior manager die de rust in het team kan handhaven met de nodige aandacht voor de medewerkers, het team aanstuurt, verder helpt in haar verdere ontwikkeling, prioriteiten stellen en de benodigde planningen maken.

Voorts zal de komende periode een nieuw vastgoedbeleid, het huisvestingsplan en de werkprocessen moeten worden vastgesteld en geïmplementeerd, moeten enkele Europese aanbestedingen worden voorbereid, opgestart en/of uitgezet waaronder voor technisch beheer maatschappelijk vastgoed, ook op gebieden van onderhoud en brandveiligheid. Daarnaast moeten duurzaamheidsprojecten (verder) worden opgezet en voortgezet. Als senior manager kun je adequaat en snel alle PIOFACH-taken oppakken. Je bent een zelfstarter en weet snel tot de kern door te dringen.

De interimmanager die wij zoeken is een sparringpartner voor de directie en het bestuur en kent het klappen van de zweep in de politiekambtelijke context. Bestuurlijke ervaring, een netwerk in het fysieke domein op gemeentelijk niveau zijn een must.

Als leidinggevende heb jij oog voor de mens en stuur je op ontwikkeling en resultaat. Je geeft kaders aan en faciliteert de collega’s in het pakken van de juiste rol, je inspireert, stimuleert en geeft medewerkers het vertrouwen om zelf het verschil te maken.

Vereisten / knock-outcriteria    
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in juridische richting of op het gebied van Bestuurskunde;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een leidinggevende functie;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op bestuurlijk niveau in het fysieke domein bij een gemeentelijke organisatie;
4. Aantoonbare kennis van aanbestedingsrecht;
5. Beschikbaar per 1 januari 2024 voor 36 uur per week.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie (35 punten);
7. Afgeronde opleiding op wo master in Juridische richting of op het gebied van Bestuurskunde (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met verandertrajecten en organisatieontwikkeling (25 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op bestuurlijk niveau in het fysieke domein bij een gemeentelijke organisatie (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Politiek-bestuurlijke sensitiviteit, stevig in de schoenen;
– Mensgericht, dienend leider, verbindend;
– Analytisch, besluitvaardig;
– Adviesvaardigheden.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 14.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr. 

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 11 oktober 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 10 oktober 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 27 september 2023, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 29 september 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 3 oktober 2023, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

12 maanden, 36 uur, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Zuid-Holland

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.