Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 7 maanden geleden
2023-10-19

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Team informatievoorziening (IV)

Opdracht
Binnen Zeist is het de ambitie een verbeterslag te maken op het gebied van ict beheer.

Waar het beheer van het fysieke datacenter is uitbesteed aan een externe partij ligt de regievoering op de technische omgeving, evenals de inhoudelijke ondersteuning van de eindgebruiker, binnen Zeist zelf. Hierin start een transitieproces op twee vlakken. Het is de ambitie van de gemeente Zeist om de interne dienstverlening te professionaliseren door het opzetten van een integrale servicedesk voor bedrijfsvoering vraagstukken. Op dit moment liggen de front office taken binnen het team IV. Dit wordt in de komende tijd overgebracht naar de ander team. De inhoudelijk ondersteuning (backoffice servicedesk ict) blijft bij het team IV. Dit vraagt om een professionaliseringsslag waarbij we van een reactieve servicedesk bewegen naar proactieve ondersteuning van de gebruiken.

Tegelijkertijd zijn we gestart met een aanbesteding ter vervanging van ons huidige datacentrum. Omdat meer taken extern worden belegd, zullen we een beweging moeten maken van zelf uitvoeren naar regie voeren. Om de regie op de gehele ict dienstverlening te behouden willen we het servicelevel management verder uitbouwen. Als servicelevel manager help jij de huidige medewerkers in deze beweging en help jij ons voor te bereiden op de toekomst.

Ondertussen spelen er ook andere vraagstukken die de aandacht vragen. De servicelevel manager stuurt daarin inhoudelijk de medewerkers aan en coacht deze medewerkers om de dienstverlening op een goede manier uit te voeren.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau op het gebied van ICT of Informatievoorziening;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het aansturen van servicedesks/ict beheer afdelingen in coördinerende;
3. Aantoonbare werkervaring met ITIL management;
4. Aantoonbare werkervaring met incident, problem en change management;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender 
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het aansturen van servicedesks/ict beheer afdelingen (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het uitbesteden datacenters en/of het vormgeven van de beweging naar een regie organisatie op gebied van beheer, benoem waar dit is opgedaan (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met professionalisering interne dienstverlening (servicedesk) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring bij overheidsinstellingen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • is in staat om te schakelen met zowel de organisatie als de specialisten binnen het team Informatievoorziening;
  • is bekend met de dynamiek en de complexiteit van IV beheer in een overheidsorganisatie;
  • is organisatorisch sensitief en in staat strategisch, tactisch en context-afhankelijk te opereren;
  • kan goed samenwerken en is in staat verbinden te maken en stelling te nemen;
  • kan voortvarend optreden en grenzen duidelijk aangeven;
  • is resultaat- en procesgericht ;
  • is in staat een voorbeeldrol richting het team op zich te nemen;
  • is in staat overzicht te behouden op het geheel.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 26 oktober 2023 van 12:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 oktober 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 18 oktober 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 19 oktober 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 20 oktober 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

32 tot 36 uur uur, 6 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.