Job Location
Utrecht
Posted Date Geplaatst 10 maanden geleden
2023-08-07

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
We zijn per direct op zoek naar een financieel adviseur die tijdelijk het team Financiën komt versterken. Samen met het team financiën en de samenwerking met de bestuurlijke adviseurs en controllers draag je zorg voor een integrale borging en advisering van de (team)managers en/of budgethouders en budgetbeheerders. Daarnaast help je ons ook om collega’s in het team mee te nemen in de gewenste ontwikkelingen.

Begin 2022 is er bij de gemeente Soest een nieuwe besturingsfilosofie en concernplan vastgesteld.

In 2022-2023 zijn er drie prioriteiten voor onze organisatie ontwikkeling: i) verder brengen van de taskforce bouwen & wonen, ii) een toekomstbestendige bedrijfsvoering en iii) een toekomstbestendige bijdrage en ontwikkeling van medewerkers en leidinggevenden.

Naast deze ontwikkelingen is het ook noodzakelijk om de huidige verordeningen en notities te actualiseren evenals de doorontwikkeling van de planning en control cyclus evenals de rechtmatigheid verklaring. Vanuit het coalitieakkoord verwachten we van jou ook dat je in samenwerking met de bestuurlijk adviseurs, MT en college dit kunt vertalen naar de wijze waarop dit in de planning en control cyclus terug moet komen.

Je gaat aan de slag met / Je belangrijkste taken zijn in hoofdzakelijk het fysieke domein:

  • Inventariseren en prioriteren van noodzakelijke en gewenste actualisaties;
  • Je bent het financieel geweten van de teamleiders/budgethouders en/of projectleiders;
  • Vertalen van Kadernota (met als basis het coalitieakkoord) naar de planning en control producten zoals begroting, najaarsnota en jaarrekening;
  • Bewaken proces van Ontwikkeling en borging van de rechtmatigheid verklaring die over 2023 door het college wordt afgegeven;
  • Kwalitatieve toetsing van de producten vanuit de planning control cyclus;
  • Uiteraard werk je vanuit het team financiën & control en zorg je ervoor dat het team aangesloten blijft. 

Je bent energiek, een stevige gesprekspartner en niet bang om je mening te geven. Je legt gemakkelijk verbindingen en werkt van nature samen. Schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau doe je zonder problemen en je vindt daarin je eigen weg. Resultaatgerichtheid is voor jou belangrijk.

Als financieel adviseur val je hiërarchisch onder de teamleider Financiën & Control. Functioneel heb je een relatie met de manager bedrijfsvoering en de bestuurlijke adviseurs en controllers.

In ons DNA van financiën ondersteunen wij de organisatie maximaal. We zijn in staat om de vak afdelingen in hun eigen kracht te zetten waarbij de financiële impact vooral aan de voorkant zo efficiënt als mogelijk worden ingericht. Financiën is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering en het team bestaat uit administratieve medewerkers, financieel consulenten, financieel adviseurs, financieel control en deze (tijdelijke) functie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen het fysieke domein van een gemeentelijke organisatie;
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op financieel gebied;
3. Beschikbaar per uiterlijk 21 augustus 2023, voor tenminste 16 uur per week waarvan minimaal 1 dag op locatie;
4. Uurtarief maximaal € 105,00  exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en Fee Flextender;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als financieel adviseur binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van de P&C documenten binnen het fysieke domein (25 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van budgetbeheerders en bestuur (15 punten);
8. Aantoonbare ervaring met: Decade, SAP, Cognos en Zaaksysteem (15 punten);
9. Aantoonbare kennis en/ of werkervaring met de BBV, doormiddel van een gevolgde opleiding (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Efficiënt;
  • Risico analyserend;
  • Nauwkeurig;
  • Oplossingsgericht;
  • Sterk analytisch vermogen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 1 referentie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Wo – Do – Vr (en bij uitbreiding van uren in overleg ook op Ma-Di).

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 10 augustus 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 augustus 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 4 augustus 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op maandag 7 augustus 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 8 augustus 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Vacature eigenschappen

Vacature categorie

16 tot 36 uur (gemiddeld 24) uur, 5 maanden, HBO, Opdrachtduur, Opleiding, Regio, Uren per week, Utrecht

Solliciteer online

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is vereist.