Tot snel?
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.
Organisatie
De provincie Flevoland is een jonge en snelgroeiende provincie in Nederland. Flevoland is de thuishaven voor ruim 400.000 inwoners op een oppervlakte van 2.412 km2 aan land en water. Een gebied waar denken en doen samenkomen in fascinerende projecten en activiteiten. De provincie is een uitdagende en inspirerende werkgever voor ongeveer 770 medewerkers (intern en extern) die werken aan de grote maatschappelijke opgaven zoals de woningbouw, de transitie van het landelijk gebied, de energietransitie en de digitalisering. Een flexibele en slagvaardige organisatie die snel reageert op veranderingen in onze omgeving. We zoeken mensen die deze eigenschappen zelf ook in huis hebben
De provincie Flevoland werkt aan een omvangrijk portfolio met projecten op het gebied van Informatievoorziening (hierna “IV”). Deze projecten worden veelal aangestuurd door een (externe) projectleider en uitgevoerd door een team van interne en externe projectmedewerkers (regelmatig ook de beheerder). Daarnaast is het Technisch Beheer (hierna “TB”) team belast met het goed beheren, beveiligen en onderhouden van de bedrijfskritisch ICT infrastructuur, Citrix omgeving en applicatielandschap van de organisatie.
Opdracht Verder uitwerking van Moderne Digitale Werkplek
DOEL
Het vormgeven van en ondersteunend bij het ontwerp en realisatie van de moderne digitale werkplek voor medewerkers van de provincie Flevoland. Het voorgaande gedreven vanuit het businessmodel van de organisatie in het koppelvlak tot ICT. Alles vanuit de gedachte dat de digitale werkplek de business van de provincie Flevoland maximaal ondersteunt in het creëren en leveren van waarde voor zijn klanten.
Om meer doelgericht, vollediger en adequaat beslissingen te nemen op alle niveaus werkt provincie Flevoland toe naar het “data gedreven” werken. De moderne digitale werkplek biedt de functionaliteiten en mogelijkheden om het “data gedreven” werken optimaal te faciliteren en te ondersteunen. Daarin is de moderne digitale werkplek optimaal wendbaar en voldoende adaptief om de provincie vandaag en in de toekomst optimaal en blijvend te ondersteunen in deze tijdreis.
In de basis kan je de moderne digitale werkplek vandaag omschrijven als:
In het belang van provincie Flevoland heb je daarbij inzicht in of een doorkijk naar de relevante bouwstenen van de organisatie. Denk daarbij aan bedrijfsfuncties en -diensten, processen, informatie, bedrijfsactiviteiten, en applicatie-functies welke je raakt met de diverse componenten van de digitale werkplek. Het kunnen doorzien en/of het in kaart brengen van de gehele keten van bedrijfsfunctie tot-en-met de technologie is van belang. Voorgaande wordt door de provincie vaak ondersteund met diverse bronnen met informatie en data. Het kunnen relateren, verbinden en/of samenvoegen van diverse data en informatie (als puzzelen) is van toepassing, analytisch vermogen is een pré.
HUIDIGE SITUATIE
De moderne digitale werkplek wordt uitgewerkt in fasen, daarin is de definitieve fasering nog te bepalen. In een voorbereidende fase zijn de contouren van de moderne digitale werkplek in concept vastgesteld en vastgelegd. Vanuit een business perspectief is daarbij het domein GISGEO gebruikt in de doorkijk tot de bouwstenen van de organisatie. GISGEO heeft een aanzienlijk aandeel in de business van de provincie Flevoland, deze is verbonden met praktisch alle organisatiedomeinen binnen de provincie. Buiten de provincie bestaan relaties met o.a. ketenpartners, ondernemingen, instellingen, en burgers. Plaats je daarin de digitale werkomgeving, dan raak je daarmee een groot aandeel van de componenten in deze omgeving welke de provincie in de breedte behoeft.
Het concept GISGEO moderne digitale werkplek dient als een basismodel (‘prototype’) welke in een volgende fase doormiddel van een Proof-of-Concept (PoC) kan worden getoetst op praktische bruikbaarheid. Dit concept omvat digitale werkruimtes voor GISGEO ‘producers’ (produceren GEO-data) en ‘consumers’ (consumeren GEO-data).
VERVOLGSTAPPEN
Plannen en uitvoeren Proof-of-Concept (project) met het basismodel GISGEO moderne digitale werkplek; daarin zit:
Proefopstelling van de digitale werkomgeving in de productie (P) omgeving
1. PoC groepen samenstellen voor zowel ‘producers’ als ‘consumers’ werkplekken; selectie van medewerkers;
2. Adoptie-training (~60 minuten) voor PoC leden, introductie GISGEO moderne digitale werkplek;
3. PoC werkplek beschikbaar stellen aan PoC groepsleden voor periode van n weken;
4. PoC groepen, evaluatiesessie (pros/cons).
Vervolg op uitkomst van bovenstaande
Benodigd aantal professionals
1 of 2 (totaal maximaal 32 uur per week)
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: maandag tot en met vrijdag (waarbij in overleg op kantoor of thuis kan worden ingevuld).
De opdracht wordt vervuld gedurende 48 weken. Rekening wordt gehouden met een periode voor verlof – waarin de Opdracht dus niet wordt uitgevoerd door Opdrachtnemer – van initieel 4 weken.
Minimumeisen/ knock-outcriteria
1. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, mobiel en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een opdrachtgever een token ter beschikking;
2. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief BTW /inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de richting ICT.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met het ontwerpen en uitwerken van een POC met moderne werkplekoplossingen, waaronder VDI, cloud-gebaseerde oplossingen en samenwerkingsplatforms (benoem dit duidelijk in het cv.) (40 punten);
a. Geen aantoonbare kennis en werkervaring (0 punten);
b. 1 tot 2 jaar aantoonbare kennis en werkervaring (20 punten);
c. Meer dan 2 jaar aantoonbare kennis en werkervaring (40 punten).
5. Aantoonbare werkervaring als Technisch Architect, met een expertise voor het opstellen, ontwerpen en uitwerken van een Proof of Concept, waarbij de focus ligt op de moderne digitale werkplek (onderbouw dit met een concreet voorbeeld en een beschrijving van jouw rol in het proces), (benoem dit duidelijk in het cv.) (40 punten);
a. Geen aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. 1 tot 2 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);
c. 2 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten);
d. Meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring (40 punten).
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het werken bij een overheidsinstantie (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
a. Geen aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);
c. Meer dan 1 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen/ knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Inschrijvingen met een lager uurtarief krijgen in dat geval de voorkeur boven inschrijvingen met een hoger uurtarief. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). In principe worden de beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de provincie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 10 dagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
Planning en meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 november 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 november 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De gesprekken (fysiek) bij de provincie zijn gepland op woensdag 15 november 2023 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 14 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 november 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Heb je nog vragen? Dan kun je contact met mij opnemen.